طراحی و اجرای کابینت مدرن

قطعا برای هر خانه و هر صاحب خانه ای، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه، اهمیت بالایی دارد. زیرا تاثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن طراحی داخلی منزل دارد و باعث می شود دکور داخلی خانه، شیک تر و لوکس تر به نظر یاید. از آنجا که کابینت مدرن و ساده به یکی از پرطرفدارترین انواع طراحی کابینت تبدیل شده است، قصد داریم تا در ادامه شما را با جزئیات مهم در خصوص اجرای بهترین کابینت آشزخانه به سبک مدرن، آشنا سازیم و نکات مهم درباره آن را به شما بگوییم.

پس با ما در “متال وود” – یکی از برترین شرکت های پیمانکاری فعال در زمینه دکوراسیون داخلی و طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه و فروش متریال و محصولات چوبی – همراه باشید:

 

اجرای کابینت آشپزخانه به سبک مدرن

اجرای کابینت مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی، یک پروژه چند منظوره است که تمامی بخش های یک خانه را در برمی گیرد. از سالن پذیرایی تا طراحی سرویس بهداشتی، همگی باید در یک سبک واحد طراحی و اجرا شوند. سبک مدرن، یکی از سبک های رایج و پرطرفدار در تمام دنیاست و در کشور ما هم، خیلی از خانواده ها به این سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی و اجرای کابینت آشپزخانه در خانه خود علاقه دارند.

ویژگی های سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی:

  • سادگی و دوری از جزئیات در طراحی
  • استفاده از رنگ های سرد و خنثی با طیف های روشن تا تیره مانند سفید، خاکستری، طوسی، بژ، رنگ های نود، مشکی و…
  • استفاده از خطوط تیز و صاف و دوری از انحنا و پیچش در طراحی بخش های مختلف
  • استفاده از پارچه ها و منسوجات ساده و بدون الگو و نقش و نگار

این ویژگی ها، سبک مدرن را می سازند و به کارگیری آنها در هر نوع طراحی، باعث می شود سبک آن به مدرن تبدیل شود. انواع طراحی کابینت مدرن نیز به همین شکل است و کابینت مدرن، دقیقا از همین ویژگی ها و از همین قواعد معین پیروی می کند. سادگی سبک مدرن، ویژگی اصلی و بارز آن است که باعث می شود محیط زندگی افراد، شلوغی و جزئیات معمول را کنار بزند و بسیاری از طرفدران این سبک، آن را باعث آرامش ذهن و روحی خود می دانند.

 

جنس ها و مدل های مختلف طراحی و اجرای کابینت مدرن

گفتیم که کابینت مدرن، یک طراحی ساده و بدون جزئیات دارد. مدل های طراحی و اجرای کابینت در کشور ما، تنوع بسیار خوبی دارند که بسیاری از آنها امکان استفاده در انواع طراحی کابینت، از جمله کابینت مدرن را دارند و می توان با آنها، تنوع بسیار جذابی از مدل های سبک مدرن و یا حتی مینیمال را به خوبی به نمایش گذاشت. این جنس ها و مدل ها عبارتند از:

  • کابینت MDF معمولی
  • کابینت ملامینه
  • کابینت هایگلاس
  • کابینت لمینت براق و مات
  • کبینت پلی اورتان
  • کابینت طرح چوب
  • کابینت چوبی
  • کابینت چوب و فلز

شاید تنها نوع کابینتی که امکان استفاده در طراحی کابینت مدرن را نداشته باشد، کابینت وکیوم ممبران است. زیرا اساسا این نوع کابینت با حکاکی و ایجاد طرح های برجسته روی درب کابینت ها همراه است و به همین دلیل، از آن در انواع طراحی و اجرای کابینت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می شود. البته باید بگوییم که کابینت های طرح چوب، چوبی و چوبی – فلزی به مهارت زیادی برای استفاده در سبک مدرن نیاز دارند.

چوب به صورت طبیعی و با رنگ های گرم، بیشتر در سبک های کلاسیک و روستیک و بوهو استفاده می شود. چوب با رنگ های روشن تر، قابلیت استفاده در سبک مدرن را دارد و معمولا آن را در ترکیب با ورق های ام دی اف یا کابینت پلی اورتان ساده به کار می برند. به همین جهت است که گفتیم استفاده از چوب در طراحی سبک مدرن، نیاز به مهارت و دانش زیادی دارد. 

 

مهمترین نکات طراحی و اجرای کابینت مدرن

طراحى كابينت بدون دستگيره

دستگیره کابینت مدرن

بيشتر انواع طراحى كابينت مدرن به اين صورت است که يا در آن دستگيره اى طراحى نمى شود و يا اينكه طراحى آن بسيار ساده و حداقلى است و هيچ طرح و جزئيات اضافى در آن وجود ندارد.

طراحى تا سقف

كابينت مدرن، اغلب تا سقف طراحى مى شود و نمايى بلند و مرتفع دارد. در واقع از تمام فضاى هوايى آشپزخانه براى ايحاد كمد و كابينت استفاده مى شود که بسيار كاربردى نيز هست.

در سبک هاى ديگر طراحى كابينت، معمولا از ويترين و كابينت هاى باز و بدون درب نيز استفاده مى شود که از اين مدل ها در طراحى كابينت مدرن خبرى نيست. به همين دليل، طراحى و اجراى كابينت آشپزخانه مدرن، بسيار جادارتر و كاربردى تر است و براى خانه ها و آشپزخانه هاى كوچک، بسيار مناسب مى باشد.

درب هاى ساده و بدون نياز به تميزكارى

اجراى كابينت آشپزخانه به سبک مدرن باعث مى شود خيلى راحت تر باشيد. سطح كابينت ها و درب هاى آن كاملا صاف و مسطح هستند و به همين خاطر، تميزكارى آنها بسيار راحت است. بر عکس كابينت كلاسيک كه روى درب هاى آن حكاكى و طراحى وجود دارد و گرد و خاک و غبار و دوده در آنها نفوذ مى كند، كابينت هاى مدرن خيلى ساده تر و آسان تر هستند.

رنگ کابینت مدرن

رنگ هاى روشن و تيره

رنگ هاى مرسوم در طراحى كابينت مدرن، يا كاملا روشن هستند و يا تيره كه انتخاب آنها به سليقه شما و البته طراحى دكوراسيون منزل دارد. طیف رنگ هاى روشن براى آشپزخانه هاى تاريک و کوچک، انتخاب بسيار مناسب ترى مى باشد.

قيمت ارزان

شايد يكى از ويژگى هاى جالبى كه بتوانيم براى كابينت مدرن عنوان كنيم، قيمت ارزان و اقتصادى آن باشد. به هر حال، ساده بودن طراحى ها در كابينت مدرن، باعث مى شود اقتصادى تر از کابينت هاى كلاسيک باشد. پس اگر به دنبال يک كابينت زيبا اما ارزان تر از انواع ديگر هستيد، كابينت مدرن را انتخاب نماييد.

 

مدل های طراحی و اجرای کابینت مدرن – متال وود

کابینت هایگلاس چیست

 

 

بهترین کابینت آشپزخانه با سبک مدرن را از کجا بخریم؟

این سوال، سوال همه کسانی است که می خواهند کابینت آشپزخانه را تعویض کنند و یا برای خانه نوساز خود به دنبال یک کابینت کار خوب می گردند. اولین نکته این است که هیچ ارزانی بی دلیل نیست! یعنی یا کیفیت پایین است و یا اینکه خب حتما ساده ترین نوع کابینت را شامل می شود که اگر چنین کابینتی هم بخواهید، باز باید با یک تیم متعهد روبرو باشید. وگرنه حتی ساده ترین کابینت هم باید کیفیت مناسبی داشته باشد وگرنه خیلی زود از بین می رود.

حرفه ای بودن تیم طراحی و نصب هم از اهمیت زیادی برخوردار است. این طوری، مناسب ترین نوع طراحی کابینت با توجه به نیاز شما و ابعاد آشپزخانه رقم می خورد و از طرفی، کار اجرای آن نیز به صورت دقیق و طبق زمان بندی و با بهترین و محکم ترین شیوه انجام می شود.

“متال وود” – بهترین شرکت کابینت سازی در تهران

متال وود

 

تیم متال وود، سال هاست که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه فعالیت دارد و یکی از بهترین و متعهدترین تیم های تخصصی در این زمینه را دارد. تخصص همزمان در طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه باعث شده تا هماهنگ ترین، بهترین و زیباترین پروژه ها در خانه های مراجعین این تیم طراحی و اجرایی رقم بخورد.

با توجه به سابقه و میزان رضایت کارفرمایان از مجموعه متال وود، خیالتان از بابت قیمت، کیفیت، تخصصی بودن طراحی و انجام تعهدات مربوطه، به طور کامل راحت خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر، روی لینک زیر کلیک کنید:

تماس و مشاوره رایگان با کارشناسان “متال وود”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *