اگر به دنبال یک کابینت زیبا و مقاوم هستید، کابینت پلی اورتان یکی از پیشنهادهای ویژه تیم طراحی و نصب انواع کابینت آشپزخانه “متال وود” است که مزایای بسیار عالی و مناسبی دارد. در ادامه، درباره این مزایا و اصلا اینکه کابینت پلی اورتان چیست و چه ویژگی هایی دارد، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

کابینت پلی اورتان چیست؟

می دانید که جنس ورقه اصلی و مغزی تخته های مورد استفاده در کابینت سازی ، از جنس ام دی اف است و بیس اصلی بیشتر انواع کابینت را تشکیل می دهد. کابینت پلی اورتان هم یکی از انواع کابینت ام دی اف می باشد. یعنی کابینت ام دی اف خام که یک لایه رنگ پلی اورتان روی آن زده می شود تا علاوه بر ایجاد زیبایی در ورقه های کابینت، باعث محافظت و دوام و ماندگاری بیشتر در آن نیز بشود.

پوششی که با رنگ پلی اورتان (polyurethane paint) روی کابینت های ام دی اف خام ایجاد می شود، یک پوشش همه جانبه است و به همین خاطر به نوارکشی دور تخته ها نیاز ندارد. رنگ پلی یورتان دارای کیفیت و طول عمر بالاتری نسبت به دیگر رنگ هاست و چسبندگی و دوام طولانی مدت تری را روی ورق های ام دی اف خام ایجاد می کند.

نحوه اجرای رنگ پلی اورتان روی ام دی اف خام

رنگ پلی اورتان از ترکیب رزین و هاردنر تشکیل شده است که این ترکیب، چسبندگی و استحکام بسیار خوبی در آن ایجاد می نماید و باعث افزایش مقاومت کابینت در برابر رطوبت، مواد شوینده و اشعه‌ خورشید می‌ گردد. کیفیت بالای رنگ پلی اورتان باعث می شود کابینت پلی اورتان در طول سال ها استفاده، زیبا باقی بماند و رنگ آن پوسته پوسته نشود (برعکس رنگ های پودری).

مسئله بسیار مهم دیگر در خصوص این نوع روکش کابینت آشپزخانه این است که زمان خشک شدن آن بسیار سریع است و حتی در دماهای پایین نیز این اتفاق (یعنی خشک شدن) سرعت بالایی دارد. فایده این موضوع این است که رطوبت ناشی از رنگ به بافت چوب ام دی اف آسیبی نمی رساند. همچنین کابینت پلی اورتان، در برابر ضربه و خط و خش نیز دارای دوام و مقاومت بالایی است.

یک نکته:

رنگ پلی اورتان را به روی چوب طبیعی (ورق های چوب طبیعی) هم می توان زد که باعث ایجاد ویژگی های کیفی بسیار بالایی در آن می شود. اما معمولا از تخته های ام دی اف استفاده می شود تا قیمت آن نیز به صرفه و اقتصادی باشد. همچنین روی ورقه ها می توان با ابزار CNC، حکاکی هم ایجاد نمود که در آن صورت با نام کابینت ممبران پلی اورتان معرفی و شناخته می شود.

 

عکس انواع کابینت پلی اورتان – متال وود

 

کابینت پلی اورتان 14
کابینت پلی اورتان 1
کابینت پلی اورتان 2
کابینت پلی اورتان 3
کابینت پلی اورتان 4
کابینت پلی اورتان 5
کابینت پلی اورتان 6
بهترین کابینت ساز در تهران
کابینت پلی اورتان 9
کابینت پلی اورتان 10
کابینت پلی اورتان 11
کابینت پلی اورتان 12

ویژگی ها و مزایای عالی کابینت پلی اورتان

عدم نیاز به نوار PVC در کناره ها و لبه های تخته کابینت و یکدستی کامل رنگ پلی اورتان روی آن

تنوع بسیار عالی در رنگ پلی اورتان که باعث می شود دلخواه و مورد پسند تمام مشتری ها با هر نوع سلیقه ای باشد.

قابلیت فرم دهی و حکاکی روی آن (حتی به صورت ورقه های منحنی)

هیچ محدودیتی در ساخت مدل‌ های مختلف کابینت با استفاده از چوب یا MDF خام و رنگ پلی اورتان وجود ندارد.

پایداری عالی در برابر رطوبت و اشعه UV

مناسب برای تولید انواع کابینت و محصولات چوبی از جمله انواع درب لابی و اتاق

قابلیت ایجاد نمای مات و براق در کابینت. بنابراین با رنگ پلی اورتان، می توان هر نوع رنگی را در انواع مات و براق انتخاب و اجرا کرد.

امکان ترمیم و رنگ آمیزی مجدد کابینت ها در صورت آسیب دیدن و مخدوش شدن رنگ و بخش های مختلف آن

 

“متال وود” – طراحی و اجرای انواع کابینت پلی اورتان با بهترین کیفیت

تیم متال وود، سال هاست که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه فعالیت دارد و یکی از بهترین و متعهدترین تیم های تخصصی در این زمینه را دارد. با توجه به سابقه و میزان رضایت کارفرمایان از مجموعه متال وود، خیالتان از بابت قیمت، کیفیت، تخصصی بودن طراحی و انجام تعهدات مربوطه، به طور کامل راحت خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه، روی لینک زیر کلیک کنید:

طراحی و اجرای کابینت