کابینت ام دی اف یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای اجرای کابینت آشپزخانه در بین خانواده های ایرانی است که به دلیل کیفیت مناسب، تنوع طراحی بسیار عالی و از همه مهمتر، قیمت اقتصادی و به صرفه، طرفداران بسیار زیادی دارد. “تیم طراحی و نصب کابینت متال وود” همواره در تلاش بوده تا با ارائه بهترین کیفیت، خدمات ارزنده ای به مشتریان این مجموعه ارائه دهد. در ادامه، اطلاعات اولیه درباره کابینت ام دی ام و جزئیات طراحی و اجرای آن را با شما درمیان خواهیم گذاشت.

کابینت ام دی اف چیست؟

MDF نوعی فرآورده چوبی است که مخفف عبارت Medium Density Fiberboard می باشد (به معنی تخته چوب با تراکم متوسط). بنابراین همان طور که حدس می زنید، تخته چوب هایی با تراکم کم یا زیاد (چگالی بالا – اچ دی اف HDF و چگالی پایین – ال دی اف LDF) هم وجود دارند که ام دی اف، یک کیفیت و قیمت متوسط را دارد و به همین دلیل است که استفاده از آن بسیار رایج شده است.

ام دی اف چه جنسی دارد و چگونه ساخته می شود؟

تخته های ام دی اف از ذرات چوب خرد شده تولید می شوند. براده های چوب در کارگاه های چوب بری جمع آوری و برای استفاده در تولید ورق MDF به صورت کامل پاکسازی می شوند تا هیچ نوع ناخالصی در آن نباشد. در مرحله بعد، این براده ها با چسب، واکس یا رزین ترکیب و به صورت ورق تحت فشار و حرارت بالا تولید می شوند.

این تخته های تولید شده از براده های چوبی، مغز و لایه میانی ورق های کابینت را تشکیل می دهند. با توجه به نوع روکشی که در این ورق ها استفاده می شود، نامی که روی ورق کابینت و در نتیجه روی خود کابینت گذاشته می شود، متفاوت خواهد بود. بنابراین انواع کابینت ام دی اف موجود در بازار ایران به شرح زیر است:

  • کابینت ام دی اف با روکش ملامینه
  • کابینت ام دی اف با روکش های گلاس
  • کابینت ام دی اف با روکش پلی گلاس
  • کابینت ام دی اف با روکش ممبران
  • کابینت ام دی اف با روکش چوبی

بنابراین همه این ها کابینت ام دی اف هستند اما ما فقط کابینت MDF با روکش ملامینه را به نام کابینت MDF می شناسیم و باقی موارد، فقط با نام روکش معرفی و شناخته می شوند. مانند کابینت هایگلاس یا کابینت ممبران.

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه، ارزان ترین نوع کابینت شناخته می شود.

کابینت ام دی اف با روکش چوب طبیعی، گران ترین نوع کابینت ام دی اف محسوب می شود.

عکس انواع کابینت ام دی اف – متال وود

کابینت ام دی اف 9
کابینت ام دی اف 1
کابینت ام دی اف 8
کابینت ام دی اف 7
کابینت ام دی اف 6
کابینت ام دی اف 5
کابینت ام دی اف 4
کابینت ام دی اف 2

از ام دی اف در ساخت چه چیزهایی استفاده می شود؟

کابینت ام دی اف، معروف ترین و پرکاربردترین محصول چوبی از جنس ام دی اف است. احتمالا همه ایرانی ها چنین کابینتی را داشته اند یا دارند. زیرا همان طور که گفتیم، ام دی اف یک لایه میانی و مغزی در ورق های کابینت است. اما به غیر از کابینت، از ام دی اف در جاهای دیگر هم استفاده می شود:

  • ساخت انواع کمد، کشو و کنسول
  • ساخت انواع میز، میز تلویزیون و میز جلومبلی
  • ساخت انواع دیوارپوش چوبی
  • ساخت آرک اوپن آشپزخانه و…

ویژگی های جالب کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف می تواند بسیار ارزان قیمت و یا بسیار گران قیمت باشد.

کابینت ام دی اف دارای طراحی های بسیار متنوعی است و می توان با آن، هر نوع آشپزخانه با هر سبک دکوراسیون و هر نوع ابعاد و متراژی را کابینت نمود.

طرح و رنگ کابینت ام دی اف بی نظیر است و حتی نمونه هایی کاملا شبیه به چوب را با آن تولید می کنند.

ام دی اف در انواع باکیفیت، ویژگی های مقاومتی بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث شده تا دوام و ماندگاری فوق العاده بالایی داشته باشد.

یک نکته درباره طراحی و اجرای کابینت ام دی اف:

طراحی و اجرای کابینت ام دی اف، یک کار بسیار تخصصی است و نیاز به دقت و مهارت زیادی دارد. به همین دلیل، تحقیق و بررسی درباره آن و پیدا کردن یک تیم متعهد و خوشنام و باسابقه، کاملا ضروری است. دلیل اینکه این موضوع تا این حد دارای اهمیت است، نتایج بسیار متفاوتی است که از آن ایجاد می شود. یعنی:

  • مهارت تیم طراحی
  • مهارت تیم اجرایی
  • جنس چوب ام دی ام و کیفیت آن
  • کیفیت متریال و اکسسوری های به کار رقته در کنار ورق کابینت

همگی از عواملی هستند که در نتیجه کار کابینت کردن آشپزخانه دارای تاثیرات زیاد و مستقیمی هستند. به طور مثال یک طراحی عالی، بدون نصب دقیق و درست، قطعا ناقص خواهد بود و یا اینکه در زمانی که همه چیز در بهترین حالت است، حتی کیفیت نامناسب اکسسوری های کابینت (مانند پیچ و مهره ها، دستگیره ها، پایه های کابینت، لولاها و بست ها و…)، می تواند تمام زحمت ها و هزینه ها را از بین ببرد.

بنابراین باید به دنبال بک تیم حرفه ای و متعهد باشید تا خیالتان از بابت هر نگرانی، کاملا راحت باشید.

“متال وود” – طراحی و اجرای انواع کابینت ام دی اف با بهترین کیفیت

تیم متال وود، سال هاست که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه فعالیت دارد و یکی از بهترین و متعهدترین تیم های تخصصی در این زمینه را دارد. با توجه به سابقه و میزان رضایت کارفرمایان از مجموعه متال وود، خیالتان از بابت قیمت، کیفیت، تخصصی بودن طراحی و انجام تعهدات مربوطه، به طور کامل راحت خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه، روی لینک زیر کلیک کنید:

طراحی و اجرای کابینت