کابینت ممبران، از انواع کابینت آشپزخانه با جنس ورق ام دی اف است که زیبایی خیره کننده آن به دلیل وجود طرح های برجسته روی صفحات به کار رفته در ساخت کابینت، باعث شده تا یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت آشپزخانه محسوب شود. این کابینت در دو نوع اصلی به نام “کابینت ممبران وکیوم” و “کابینت ممبران پلی اورتان”، طراحی و تولید می شود که تنوع زیادی دارد و می توان آن را در سبک های کلاسیک تا مدرن به کار برد.

“متال وود” به عنوان یکی از برترین تیم های طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه، سال هاست که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت دارد و بهترین خدمات را با بهترین کیفیت ساخت و نصب به هموطنان عزیز، ارائه نموده است.

کابینت ممبران چیست و چگونه ساخته می شود؟

کابینت ممبران

کابینت ممبران در واقع یک جنس متفاوت و نوظهور نیست، بلکه روشی جدید در ساخت صفحات کابینت از جنس ام دی اف می باشد که باعث شده از دیگر انواع کابینت ها متمایز شود. وجه تمایز این نوع کابینت در برجسته کاری صفحه کابینت و همچنین روکش آن می باشد. صفحات کابینت ممبران در کارخانه با دستگاه CNC حکاکی می شوند و سپس دو اتفاق متفاوت در آنها اجرا می شود که باعث می شود نوع کابینت ممبران، متمایز از یکدیگر شود:

کابینت ممبران با روکش وکیوم

روکش ورق های ممبران از جنس PVC می باشد که به کمک یک دستگاه پیشرفته به روی ورق ها کشیده می شود. روکش پی وی سی با کمک یک تکنولوژی مخصوص ایجاد خلاء (فشار منفی هوا و حرارت زیاد)، روی ورق های کابینت چسبانده می شود و اصطلاحا وکیوم می شوند.

مهمترین عوامل در تعیین کیفیت کابینت ممبران

کابینت ممبران پلی اورتان

در این نوع از کابینت ممبران، از روکش پی وی سی استفاده نمی شود بلکه یک روکش رنگ پلی اورتان روی کابینت های حکاکی شده زده می شود. رنگ پلی اورتان نوعی رنگ زیبا و مقاوم است که تنوع بسیار بالایی دارد و باعث زیباتر شدن ورق های کابینت می شود.

 

عوامل موثر در کیفیت کابینت ممبران وکیوم و پلی اورتان

انتخاب کابینت ممبران مانند یک تیغ دولبه است و حساسیت بسیار زیادی دارد. اگر عواملی که در تعیین کیفیت کابینت موثر هستند، نقص داشته باشند، قطعا نتیجه و خروجی آن نیز افت کیفیت بسیار زیادی پیدا می کند. عواملی همچون:

  • کیفیت ورق ام دی اف و ضخامت آن
  • کیفیت چسب مخصوص ورق کابینت وکیوم
  • کیفیت رنگ پلی اورتان در انواع ممبران پلی اورتان
  • کیفیت طراحی و حکاکی روی ورق های کابینت
  • و در نهایت، کیفیت روکش کاری و اجرای روکش روی ورق ها

حالا بیایید به زبان ساده تر توضیح دهیم. به طور مثال، اگر حکاکی های روی ورق کابینت خیلی ظریف و پر از جزئیات باشند، احتمال اینکه تمام نقاط با پوشش PVC پوشیده نشوند زیاد است و در نهایت، نمای کابینت بسیار زشت می شود. کیفیت پوشش پی وی سی نیز به چسب رزین و دستگام وکیوم ساز بستگی دارد تا نمایی مرتب و زیبا را ایجاد نماید. البته این حساسیت ها در انواع کابینت ممبران پلی اورتان کمتر است. بنابراین:

انتخاب تیم طراحی و ساخت کابینت ممبران، مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید. زیرا مسلما یک کابینت ساز حرفه ای و با تجربه، اجازه نمی دهد کار بی کیفیت و ضعیفی ساخته شود.

 

عکس های انواع کابینت ممبران وکیوم – برند متال وود

 

عکس های کابینت ممبران پلی اورتان – متال وود

 

ویژگی ها و مزایای کابینت ممبران

تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد

امکان حکاکی و ایجاد طرح های ساده، کلاسیک و سنتی روی ورق های کابینت

قیمت مناسب در مقایسه با کابینت کلاسیک چوبی

مقاومت زیاد در برابر آب و رطوبت

البته کابینت ممبران، معایبی هم دارد؛ مثلا اینکه این نوع کابینت در برابر نور خورشید مقاومت چندانی ندارد و همچنین تمیز کردن آن سخت است و ممکن است به خوبی نتوان داخل حکاکی ها را تمیز کرد. خب البته این ها مشکلاتی نیستند که بتوانند زیبایی و جذابیت یک کابینت زیبا و لوکس مانند ممبران را کاهش دهند و به راحتی می توان آنها را حل کرد.

 

“متال وود” – طراحی و اجرای انواع کابینت ممبران با بهترین کیفیت

تیم متال وود، سال هاست که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه فعالیت دارد و یکی از بهترین و متعهدترین تیم های تخصصی در این زمینه را دارد. با توجه به سابقه و میزان رضایت کارفرمایان از مجموعه متال وود، خیالتان از بابت قیمت، کیفیت، تخصصی بودن طراحی و انجام تعهدات مربوطه، به طور کامل راحت خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه، روی لینک زیر کلیک کنید:

طراحی و اجرای کابینت