سیم و کابل های ساختمانی یک از اجزای اصلی در برق کشی ساختمان است که خرید انواع باکیفیت و با مرغوبیت بالا، اهمیت زیادی دارد، زیرا هر گونه متریال نامناسب، بی کیفیت و ارزان قیمت، می تواند کل سیم کشی ساختمان را دچار اختلال جدی نماید و ایمنی ساختمان را به شدت به خطر بیندازد.

در هر قسمت از ساختمان که نیاز به برق باشد، به سیم و کابل برق نیز نیاز هست. بنابراین از این محصول در بخش های متفاوتی در ساختمان استفاده می شود.

 

آشنایی با انواع سیم و کابل ساختمانی

انواع سیم و کابل
  • سیم و کابل مفتولی
  • سیم و کابل افشان
  • سیم وکابل آیفون
  • سیم و کابل آنتن

هر یک از انواع سیم و کابل که در بالا به آن اشاره کردیم، دارای ویژگی های مخصوصی هستند که کاربرد آن را برای قسمت های ویژه ای ممکن می سازد. با توجه به ساختار سیم و کابل، سطح مقطع، انعطافی که دارند، جنس و نوع فلز هادی موجود در داخل سیم،  پوشش عایق آنها و میزان ولتاژی که می توانند عبور دهند، انتخاب آنها در بخش های مختلف ساختمان امکان پذیر می باشد.

سیم و کابل های برق را در لوله های خرطومی، زیر ملات سیمان و گچ، در سیستم های روشنایی و… عبور می دهند و سیم کشی ساختمان را شکل می دهند.

 

معیارهای مهم در خرید سیم و کابل

  • داشتن استانداردهای لازم و توجه به حداکثر ایمنی
  • جنس فلز هادی داخل سیم و کابل، اهمیت زیادی دارد. فلز مس، نسبت به قلع و آلومینیوم ارجحیت دارد.
  • سطح سیم و کابل ها نباید فرورفتگی و برآمدگی داشته باشد.
  • جنس عایق و سطح عایق باید کاملا استاندارد و مناسب باشد.

انتخاب و خرید سیم و کابل یک کار تخصصی است و با وجود اجناس تقلبی فراوانی که در بازار وجود دارد، خرید سیم و کابل باکیفیت و مرغوب، بسیار سخت است و فقط از عهده افراد متخصص و کارشناس در این کار بر می آید. بنابراین بهترین کار، اعتماد به یک برند معتبر و نام آشناست. قطعا شما نمی توانید با مطالعه روی جنس و ظاهر سیم و کابل ها، متوجه مرغوبیت و رعایت استانداردها در آن شوید. بنابراین باید از فروشگاه های معتبر و خوشنام خرید کنید تا مشکلی از بابت کیفیت و استاندارد بودن سیم و کابل ها ایجاد نشود.

 

سیم
سیم و کابل
سیم مسی
2

کلینیک فروش متریال متال وود

“متال وود” یک نام معتبر و خوش سابقه در زمینه فروش انواع مواد و متریال ساختمانی از جمله سیم و کابل های ساختمانی می باشد. این برند چند منظوره، با توجه به فعالیت گسترده در زمینه پیمانکاری ساختمان و بازسازی و نوسازی ویلا و آپارتمان، امکان فروش محصولات ساختمانی را نیز برای مشتریان عزیز مجموعه خود فراهم کرده است.

شما عزیزان می توانید در خصوص خرید انواع سیم و کابل و همچنین پروژه های مختلفی که مشغول به آن هستید، با کارشناسان ما در متال وود مشاوره داشته باشید.