اجرای کابینت آشپزخانه کلاسیک با چوب طبیعی

اجرای کابینت آشپزخانه، موضوع بسیار حساس و مهمی است، زیرا تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه شما دارد. از آنجا که کابینت های کلاسیک دارای محبوبیت زیادی در بین مردم و خانواده های ایرانی هستند، می خواهیم درباره جزئیات اجرای کابینت کلاسیک، نکات مهمی را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید در زمان انتخاب بهترین کابینت کار شهر تهران و یا دیگر شهرها، دقت نظر بیشتری داشته باشید.

پس با ما در “متال وود” – یکی از برترین شرکت های پیمانکاری فعال در زمینه دکوراسیون داخلی و طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه و فروش متریال و محصولات چوبی – همراه باشید:

 

محبوبیت کابینت کلاسیک

حتما شما هم یکی از طرفداران کابینت کلاسیک هستید که در حال خواندن این مقاله می باشید. درست است که در سال های اخیر، خیلی ها به سمت طراحی های مدرن و اسپرت رفته اند، اما واقعیت این است که هنوز هم اجرای کابینت آشپزخانه به سبک کلاسیک، دارای طرفداران زیادی است و لااقل در کشور ما، یکی از پرطرفدارترین سبک ها محسوب می شود.

دلایل این محبوبیت:

  • دارا بودن زیبایی منحصر به فرد
  • ایجاد نمای گرم و صمیمی در داخل خانه
  • ایجاد یک دکور شیک و لاکچری
  • و امکان استفاده از اکسسوری های فراوان در کنار آن

می باشد که همگی باعث شده اند سبک کلاسیک پرطرفدار شود. البته باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که سبک کلاسیک، سبک رایج و آسان تری است و پیدا کردن آیتم های مختلف برای ایجاد هماهنگی بیشتر در دکور خانه، برای سبک کلاسیک در کشور ما آسان تر است و بیشتر مردم، صرف نظر از اینکه جقدر با طراحی دکوراسیون آشنایی دارند، می توانند کمی هماهنگ تر از سبک های دیگر، دکور داخلی منزلشان را طراحی کنند.

 

مهم ترین نکات اجرای کابینت کلاسیک

استفاده از چوب طبیعی با رنگ طبیعی

کابینت با چوب طبیعی

استفاده از چوب طبیعی برای کابینت کلاسیک ارجحیت دارد اما با چوب های صنعتی هم می توان آن را با قیمت بسیار کمتری اجرا نمود. بنابراین اگر قصد دارید یک کابینت کلاسیک عالی داشته باشید، چوب طبیعی ارزش این سرمایه گذاری بی نظیر را دارد. با این حال، خیالتان از بابت زیبایی و جذابیت کابینت کلاسیک با جنس های دیگر راحت باشد. زیرا تیم های طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه حرفه ای مانند “متال وود”، می توانند طراحی بی نظیری را در خانه شما با کابینت کلاسیک رقم بزنند که با هزینه و قیمت بسیار کمتری هم باشد.

جزئیات زیاد

کابینت کلاسیک، جزئیات و ریزه کاری های زیادی دارد. همین موضوع هم باعث ایجاد زیبایی مخصوصی در آن می شود. انواع:

  • طرح های کنده کاری و منبت کاری و برجستگی های چشم نواز
  • ایجاد ستون ها و سر ستون های پر نقش و نگار
  • ایجاد تقارن در طراحی کابینت
  • طراحی تاج های پیچ دار روی قسمت های بالایی کابینت
  • و…

همگی از ویژگی های مهم اجرای کابینت آشپزخانه کلاسیک هستند. اما نکته بسیار مهم این است که این طرح ها و نقش ها باید کاملا حرفه ای و ظریف باشند. به همین خاطر دستگاه های برشکاری و کنده کاری اهمیت زیادی دارند که کاملا مدرن و به روز باشند. همین طور، تیم طراحی باید کاملا حرفه ای عمل کند تا این نقش ها در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند.

هود مخفی

هود مخفی در آشپزخانه

ویژگی دیگر کابینت کلاسیک، طراحی هود مخفی در آن است. اما نکته مهم این است که جزئیات فلزی و مدرن دیگر که در طراحی آشپزخانه به چشم می خورند، کمتر در آن مشخص باشند. به همین خاطر هم پایه های کابینت ها با تخته های چوبی پوشانده می شوند. بخش هایی مانند شیرآلات هم بهتر است طرح های کلاسیک و قدیمی طور داشته باشند.

مدل و نوع دستگیره ها در اجرای کابینت آشپزخانه کلاسیک

نکته آخر اینکه انتخاب دستگیره ها باید بر اساس تناسب آنها با مدل کابینت کلاسیک باشد. دستگیره های ساده و هندسی هیچ جایگاهی در طراحی کابینت کلاسیک ندارند و باید به دنبال انواع مسی یا برنزی با نقش های پیچ دار و زیبا بگردید. رنگ دستگیره ها هم نباید خیلی متضاد با رنگ یونیت کابینت باشد.

ویترین در کابینت کلاسیک

طراحی ویترین در اجرای کابینت آشپزخانه لاسیک

طراحی و اجرای کابینت کلاسیک با طراحی یک یا چند ویترین بزرگ و کوچک یا کمدهایی با درب های شیشه ای همراه است. هر چقدر که نمای کابینت کلاسیک به کمدهای قدیمی نزدیک تر باشد، زیباتر خواهد بود و ویترین ها امکان استفاده از ظروف دکوری را نیز ایجاد می کنند که کاملا کاربردی و زیباتر است.

 

مدل های مختلف کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک معمولی

جزئیات زیاد در آشپزخانه کلاسیک

مدل های معمولی کابینت کلاسیک جزئیات کمتری به نسبت دیگر مدل ها مانند کابینت های رومی دارند و معمولا هم با چوب ممبران طراحی و ساخته می شوند.

کابینت کلاسیک رومی

آشپزخانه کلاسیک رومی

مدل های رومی، پیچیدگی و جزئیات بیشتری دارند و استفاده از ستون های مجزا در آنها، اصلی ترین تمایز و تفاوت آنها با دیگر مدل های کابینت کلاسیک می باشد.

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

این کابینت ها حد واسط کلاسیک و مدرن هستند. المان هایی از طراحی کلاسیک و المان هایی از طراحی مدرن در آنها به چشم می خورد و چون یک سبک بینابینی است، طرفداران زیادی را هم به خود جلب نموده است.

 

کابینت خوب و قیمت مناسب را از کجا بخریم؟

این سوال، سوال همه کسانی است که می خواهند کابینت آشپزخانه را تعویض کنند و یا برای خانه نوساز خود به دنبال یک کابینت کار خوب می گردند. اولین نکته این است که هیچ ارزانی بی دلیل نیست! یعنی یا کیفیت پایین است و یا اینکه خب حتما ساده ترین نوع کابینت را شامل می شود که اگر چنین کابینتی هم بخواهید، باز باید با یک تیم متعهد روبرو باشید. وگرنه حتی ساده ترین کابینت هم باید کیفیت مناسبی داشته باشد وگرنه خیلی زود از بین می رود.

حرفه ای بودن تیم طراحی و نصب هم از اهمیت زیادی برخوردار است. این طوری، مناسب ترین نوع طراحی کابینت با توجه به نیاز شما و ابعاد آشپزخانه رقم می خورد و از طرفی، کار اجرای آن نیز به صورت دقیق و طبق زمان بندی و با بهترین و محکم ترین شیوه انجام می شود.

 

“متال وود”

متال وود

تیم متال وود، سال هاست که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه فعالیت دارد و یکی از بهترین و متعهدترین تیم های تخصصی در این زمینه را دارد. تخصص همزمان در طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه باعث شده تا هماهنگ ترین، بهترین و زیباترین پروژه ها در خانه های مشتریان این تیم طراحی و اجرایی رقم بخورد.

با توجه به سابقه و میزان رضایت کارفرمایان از مجموعه متال وود، خیالتان از بابت قیمت، کیفیت، تخصصی بودن طراحی و انجام تعهدات مربوطه، به طور کامل راحت خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه، روی لینک زیر کلیک کنید:

طراحی و اجرای کابینت

تماس و مشاوره رایگان با کارشناسان “متال وود”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *