تفاوت نوسازی و بازسازی خانه

بازسازی خانه و نوسازی خانه با یکدیگر تفاوت هایی اساسی دارند و اساسا هر کدام با بخش هایی مجزا از خانه و آپارتمان سر و کار دارند و طبیعتا هزینه های انجام هر یک نیز با آن یکی کاملا متفاوت است. اما به هر حال، هر دو عملیات نیاز به بررسی جدی شرایط خانه دارد و یک تیم تخصصی که بهترین نتیجه را برایتان رقم بزند.

با ما در “گروه فنی و مهندسی متال وود” – یکی از برترین شرکت های پیمانکاری ساختمانی در زمینه ساخت و بازسازی اماکن گوناگون و طراح و مجری انواع دکوراسیون داخلی – همراه باشید تا شما را با تفاوت های نوسازی و بازسازی خانه آشنا کنیم:

 

نوسازی خانه و بازسازی خانه چه تفاوت هایی با هم دارند؟

اول از همه باید به تعریف دقیق هر یک از این دو مفهوم بپردازیم تا تفاوت های میان آنها کاملا آشکار شود.

نوسازی خانه:

نوسازی خانه

همان طور که از این اصطلاح به نظر می آید، نوسازی مربوط به داخل یک خانه و آپارتمان است و ربطی به ساخت و بدنه آن ندارد. هر چیزی که به عنوان دکوراسیون داخلی و تزئینات داخلی در خانه و آپارتمان وجود دارد، قابلیت نوسازی دارد، مثل:

تعویض کابینت ها و کمدها

تعویض پوشش دیوارها و کفپوش ها

تغییر در نمای ساختمان و تعویض آن

تغییر و ایجاد نورپردازی جدید

اجرای طرح و نقشه داخلی جدید

ایجاد کاربری های جدید در ساختمان و یا تغییر کاربری بعضی از بخش های آن (به طور مثال، تبدیل کردن فضای زیرپله به یک کتابخانه جدید)

تغییرات در سرویس بهداشتی و آشپزخانه

تعویض پنجره ها و درب و…

بنابراین در نوسازی خانه به زیرساخت ها و بدنه ساختمان خانه کاری نداریم، بلکه با ادوات ساختمانی و کاربری آنها سر و کار خواهیم داشت. در واقع نوسازی خانه، نوعی از تغییر دکوراسیون داخلی می باشد که تیم متال وود، از بهترین ها و باتجربه ترین ها در این زمینه است.

  • لازم به ذکر است که نوسازی خانه، بسته به میزان تغییرات و ادوات جدیدی که در آن به کار می رود، می تواند هزینه کم تا بسیار زیاد را شامل شود.

نوسازی برای چه مکان هایی مناسب است؟

برای اماکنی که دارای ساخت خوب و زیرساخت های قوی است و فقط به دلیل قدیمی شدن تزئینات داخلی، بهتر است یک تجدید و نوسازی کلی در آن اعمال شود.

 

بازسازی خانه:

بازسازی خانه

بازسازی خانه به ساخت خانه و بدنه اصلی ساختمان آن مربوط می شود. یعنی دیوارها، سقف ها، کف طبقات و… مورد تغییرات و دوباره ساخته شدن قرار می گیرند. در بازسازی خانه، بسته به اینکه آن ساختمان چقدر جای کار دارد، باید همه جوانب سنجیده شود تا اگر هزینه های بازسازی خیلی سنگین از آب در می آید، عملیات ساختمان سازی و ساخت یک بنای جدید صورت بگیرد. اما به طور کلی بازسازی خانه شامل موارد زیر است:

افزایش استحکام بنا و تقویت بنیاد ساختمان

تعمیر دیوارها و افزایش استحکام آنها

تغییر کلی در نقشه داخلی ساختمان و جابه جایی دیوارها و…

تعمیرات سقف و کف سازی مجدد در طبقات

تعمیر تاسیسات ساختمان

یک نکته مهم:

اعمال هر گونه جابه جایی در نقشه داخلی ساختمان و ایجاد بخش های جدید در آن که منجر به تغییر ساختار خانه شود، نیاز به اخذ مجوز دارد. در غیر این صورت تخلف محسوب می شود و در صورت محرز شدن آن، شامل جریمه هایی از سوی سازمان شهرداری می گردد. این تغییرات در صورت اساسی بودن و تغییرات کلی در ساخت خانه، حتی ممکن است منجر به تخریب آن نیز بشود.

  • بنابراین برای ایجاد بهترین و کاربردی ترین نتیجه در عملیات بازسازی خانه، باید از یک تیم قوی و متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا تمام جوانب کار را بسنجند و به بهترین نحو، تغییرات دلخواه شما را ایجاد کنند. در بسیاری از موارد با تغییرات کوچک و جزئی، می توان نتایج بزرگ ایجاد کرد که این کار فقط از دست افراد باتجربه و کاربلد بر می آید.

مطالب پیشنهادی “سایت متال وود”:

همه چیز درباره ساخت ویلا و مراحل مختلف آن

سقف عرشه فولادی چیست؟

6 ویژگی یک خانه شیک و خوب از نظر معماری

متال وود؛ متخصص در زمینه نوسازی و بازسازی خانه و اجرای دکوراسیون داخلی اماکن مختلف

متال وود

گروه فنی – مهندسی “متال وود”؛ یک شرکت پیمانکاری ساختمانی است که صفر تا صد پروژه های خود را با کادر مجرب و نیرو و تجهیزات خود انجام می دهد. جالب است بدانید که زمینه های تخصصی که متال وود در آنها فعالیت دارد، باعث شده تا یکی از بهترین گزینه ها جهت ساخت ویلا، بازسازی اماکن گوناگون و… باشد. تلاش تمامی پرسنل حاضر در این گروه، ارائه خدمات برتر با بهترین کیفیت و اجرای دقیق جزئیات با بهترین طراحی است.

زمینه های مختلف فعالیت گروه “متال وود”:

ویلاسازی با سبک های مختلف معماری

بازسازی آپارتمان، ویلا و اماکن مختلف

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

اجرای پروژه های شهری و خصوصی محوطه سازی، روف گاردن، راه اندازی آلاچیق و…

تولید محصولات دکوراتیو چوبی و فلزی

اجرای سقف عرشه فولادی و…

مسیرهای ارتباطی با “متال وود”

شماره تماس: 9800 2231 021 

شماره همراه: 6123 284 0 912 

آدرس دفتر مرکزی: بزرگراه رسالت، بعد از سید خندان، 50 متر مانده به استاد حسن بنا (مجیدیه جنوبی)، پلاک 1114، واحد 2

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *