انواع کابینت رایج در بازار ایران

اگر به دنبال کابینت کردن خانه جدید خود هستید یا می خواهید کابینت های قدیمی را تعویض کنید، حتما دوست دارید با انواع کابینت رایج در بازار آشنا شوید تا انتخاب و تصمیم گیری، برایتان آسان تر شود. کابینت ها در طرح ها و مدل های مختلف و با رنگبندی بسیار متنوعی ساخته می شوند، اما جنس آنها چنین تنوعی ندارد و انواع محدودی را شامل می شود.

پس با ما در “متال وود”یکی از برترین برندهای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، تولید و نصب انواع کابینت با بهترین و تخصصی ترین روش طراحی و اجرا – همراه باشید:

 

انواع کابینت موجود در بازار ایران

کابینت ملامینه

کابینت ملامینه

به دنبال یک کابینت ارزان قیمت هستید؟ کابینت ملامینه می تواند مورد مناسبی باشد. کابینت ملامینه، تولید شده از ورقی با مغز نئوپان است که روکش نازکی به نام ملامینه آن را می پوشاند تا ورق های کابینت را ضدآب و ضدخش نماید. زیرا نئوپان به آب حساسیت دارد، پس اگر خوب دقت کنید، ریسک کابینت ملامینه بسیار بالاست و ممکن است همان هزینه ای که می کنید را هم هدر بدهید و خیلی زود ورق های کابینت باد کنند و آسیب بینند.

از ورق ملامینه، بهتر است به عنوان درب کمد دیواری و کمد و… استفاده شود.

کابینت MDF

کابینت MDF

شاید کابینت MDF را، بتوانیم معروف ترین کابینت در بازار ایران بدانیم که سال های سال است از آن برای کابینت کردن آشپزخانه استفاده می کنند. کابینت ام دی اف هم مانند کابیت ملامینه دارای روکش ملامینه است که آن را ضدآب و ضدخش می کند. اما مغز ورق های آن، روش ساخت بهتر و فشرده تری نسبت به نئوپان دارد و نوع خاصی است که مقاومت بهتری در برابر آب دارد و اصطلاحا به آن ام دی اف می گویند.

کابینتِ های گلاس

کابینت های گلاس

یکی دیگر از انواع کابینت موجود در بازار ایران، کابینت های گلاس است. در ساخت و طراحی این نوع کابینت، قسمت های داخلی مانند چهارچوب و اسکلت کلی کابینت را از ورق های MDF می سازند و درب ها و قسمت های نمایان و قابل رویت، دارای روکشی با جنسی موسوم به های گلاس می باشند. های گلاس، روکش ضخیمتر و بادوام تری نسبت به ملامینه دارد و نمای براق و تنوع طرح و رنگ بیشتری هم دارد.

برای خرید کابینت های گلاس، باید قیمت بیشتری نسبت به دو نوع کابینت بالایی بپردازید.

کابینت پلی گلاس

کابینت پلی گلاس

همین طور که انواع کابینت را بررسی می کنیم، دوام، کیفیت و استحکام آنها بیشتر می شود و البته قیمت بالاتری هم دارند. کابینت پلی گلاس هم به نوعی یک کابینت ام دی اف محسوب می شود. با این تفاوت که علاوه بر روکش ملامینه، دارای یک لایه روکش پلی استر نیز هست.

این لایه بسیار نازک پلی استری در یک طرف ورق ام دی اف (نمای روی کار و ببیرونی) کار می شود که شبیه به شیشه است اما بسیار سبکتر و با دوام تر و همچنین، رنگ نهایی کابینت به لایه ملامین زیر آن مربوط می شود. کابینت پلی گلاس کاملا ضدخش است و هیچ گونه خط و خشی روی آن ایجاد نمی شود.

کابینت ممبران یا کابینت وکیوم

کابینت ممبران

یکی دیگر از انواع کابینت در بازار، کابینت ممبران است که با نام های دیگری همچون: پرس وکیوم، کابینت کلاسیک و یا کابینت 3D نیز شناخته می شود. ورق اصلی از نوع ورق MDF می باشد که آن را با دستگاه CNC حکاکی می کنند و پس از آن، توسط دستگاه پرس وکیوم روکش می گردد.

با توجه به نوع ابزارهایی که برای حکاکی و کنده کاری روی ورق استفاده می شود، می توان طراحی های گوناگونی را در آن ایجاد نمود. سپس روی سطح آن کاملا تمیز می کنند و با پیسوله به آن چسب می زنند.

کابینت با روکش چوبی

انواع کابینت روکش چوبی

به دلیل پرطرفدار بودن نمای چوبی، انواع کابینت با طرح چوب نیز تولید شده اند که مغز کار همان ام دی اف است. اما برای زیبایی بیشتر، قسمت های نمایان را با روکش بلوط یا ملچ که از پرطرفدارترین طرح ها می باشد، روکش می کنند. سپس از رنگ پلی استر روی کار استفاده می کنند تا زیباتر شود، اما باعث بالا رفتن قیمت این نوع کابینت می شود.

کابینت چوبی

کابینت تمام چوب

و اما چوب پرطرفدار و زیبا که تقریبا همه خانواده ها به آن علاقه فراوانی دارند که در آشپزخانه از آن بهره ببرند. اما متاسفانه هزینه کابینت چوبی بالاست و یکی از انواع کابینت گران قیمت محسوب می شود. البته می توان اسکلت و بخش های داخلی را ام دی اف کار کرد تا قیمت آن پایین بیاید.

اجرای رنگ پلی استر روی نمای چوب باعث زیبایی بیشتر آن می شود.

کابینت چوبی – فلزی

کابینت چوبی فلزی

اگر بخواهیم انواع کابینت رایج را نام ببریم، احتمالا باید در قسمت کابینت چوبی، مطلب را به پایان می رساندیم. اما خوب است شما را با انواع کابینت جدید هم آشنا کنیم که این روزها، طرفداران زیادی پیدا کرده است و در بازار ایران هم مورد استقبال قرار گرفته است.

کابینت چوبی – فلزی که ترکیبی از چوب و فلز می باشد و نمای بسیار خاص و مجللی را در خانه و آشپزخانه ایجاد می کند. دوام و استحکام کابینت چوبی بی نظیر است و از طرفی به دلیل اینکه یک سبک خاص می باشد، احتمالا یک کار عمری هم هست که دیگر هرگز به فکر تعویض کابینت ها نیفتید.

چوب ترمو چیست + راهنمای خرید چوب ترموود

 

متال وود – برند برتر در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و تولید، طراحی و اجرای انواع کابینت

برند متال وود در زمینه تولید محصولات چوبی و طراحی انواع سبک های دکوراسیون داخلی فعالیت دارد که از بهترین طراحان و مجریان کابینت و دکوراسیون داخلی بهره می برد.

محصولات برند متال وود و از جمله انواع کابینت MDF، کابینت چوبی و کابینت چوبی – فلزی، یکی از بهترین و زیباترین محصولات موجود در بازار می باشد. ضمن اینکه امکان طراحی اختصاصی با توجه به سلیقه و نیاز مشتری نیز امکان پذیر می باشد.

شماره تماس با دفتر مرکزی متال وود

شماره همراه

آدرس دفتر مرکزی

بزرگراه رسالت، بعد از سید خندان، 50 متر مانده به استاد حسن بنا (مجیدیه جنوبی)، پلاک 1114، واحد 2

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *