نکات طراحی دکوراسیون اداری و دکور اداری

برای اینکه یک محیط کاری و اداری مناسب را ایجاد کنید، باید در فکر طراحی و اجرای دکوراسیون اداری توسط یک تیم حرفه ای و کاربلد باشید. دکور اداری، با اینکه برای خیلی از مالکان کسب و کارها، اهمیت ویژه ای ندارد، اما تاثیر بسیار شگفت انگیزی در میزان بازدهی کارکنان دارد.

با این حال، تعداد افرادی که به مرور زمان متوجه اهمیت این موضوع می شوند، در حال افزایش است و به همین خاطر، قصد داریم شما را با جزئیات طراحی و اجرای دکوراسیون اداری شیک و زیبا آشنا کنیم. پس با ما در “متال وود” – یکی از برترین شرکت های پیمانکاری فعال در زمینه دکوراسیون داخلی و طراحی و اجرای دکور اداری در تهران  – همراه باشید:

 

آشنایی با اهمیت دکوراسیون اداری و انواع آن

دکوراسیون اداری چیست؟

دکور اداری به معنای چیدمان دقیق لوازم و ادوات اداری در یک محیط است که باعث می شود آن مکان، شکل منظم و زیبایی را به خود بگیرد. ایجاد یک تناسب و هارمونی ویژه در تمام بخش ها و همین طور بهینه سازی ها و فضاسازی مناسب در آنها، کمک می کند تا افراد مشغول به کار در آن محیط، بهترین استفاده و بازدهی را داشته باشند.  دکور اداری نیز مانند دکوراسیون داخلی و یا دکور فروشگاه و… ، دارای سبک های مختلف است.

محبوب ترین انواع سبک دکوراسیون اداری:

دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون اداری کلاسیک

این سبک؛ از جزئیات بسیار زیاد با رنگ ها و متریال لوکس و گران قیمت تشکیل شده است. رنگ های گرم و بولد که بیشتر برای استفاده در مکان های بزرگ مناسب هستند. به طور کلی، دکوراسیون اداری کلاسیک برای محیط های اداری بزرگ کاربرد دارد و دارای هزینه بالایی است.

 زیرا در آن از مبلمان با حجم بزرگ، ادوات پرشمار و فضاسازی های بسیار خاص، لوکس و باکیفیت استفاده می شود و بیشتر در محیط های کاری و اداری که در آنها سرمایه گذاری های قدرتمند حضور دارند، استفاده می شود.

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون مدرن، پرتقاضاترین و یکی از محبوب ترین انواع دکور اداری است که از محیط های بسیار کوچک تا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. دکور اداری مدرن به دلیل سادگی ، هزینه زیادی را نمی طلبد اما در عین حال، جزئیات آن می تواند بسیار لوکس و گران قیمت هم باشد (انتخاب متریال به خودتان بستگی دارد). باز هم به دلیل سادگی، امکان به کارگیری آن در محیط های اداری خیلی کوچک یا خیلی پرتراکم وجود دارد و باعث فضاسازی های بهتری در آن می شود.

دکوراسیون صنعتی

دکور اداری به سبک صنعتی

یکی دیگر از سبک های محبوب در طراحی و اجرای دکوراسیون اداری، دکور صنعتی است. در این سبک که به برهنگی نیز شهرت دارد، درست مانند محیط های صنعتی، نمایی از لوله ها، زیرساخت ها، ستون و سقف های برهنه و… ایجاد می شود. دکور صنعتی برای محیط های اداری و فروشگاهی و… ، محبوبیت زیادی پیدا کرده زیرا در آن، هیجان خاصی وجود دارد، مخصوصا برای مشاغلی که افراد جوان و پرشور در آن فعالیت می نمایند.

 

بررسی جزئیات مختلف در طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری بزرگ

اگر محیط کار و دفتر اداری کاملا بزرگ باشد، یکی از بهترین فرصت ها را برای افزایش بازدهی کارکنان با کمک دکور اداری دارید. در فضای بزرگ، علاوه بر اینکه می توانید هر یک از سبک های دلخواهتان را پیاده سازی کنید، لازم نیست نگران رنگ ها و ادوات مورد نیازتان باشید.

همچنین می توانید برای کارکنان خود، محیط هایی برای استراحت، گپ و گفت، صرف غذا و نوشیدنی و حتی بازی و سرگرمی در ساعت های غیر کاری در نظر بگیرید.

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری کوچک

در محیط های کوچک، دست طراح بسته است و دقیقا اینجاست که تفاوت های بین یک طراح حرفه ای و باتجربه با یک طراحی غیرحرفه ای و کم تجربه مشخص می شود. اینکه تیم طراحی و اجرا بتوانند بهترین حالت ممکن برای چیدمان لوازم، بهینه سازی فضاها و ذخیره سازی ها را طراحی و اجرا کنند، کمک می کند تا کارکنان شما راحتی بیشتری را حس کنند.

هوشمندانه بودن انتخاب لوازم، رنگ ها و دکوراسیون، باعث می شود کوچک بودن محیط به چشم نیاید و اتفاقا خیلی دلبازتر و راحت تر به نظر برسد.

دکوراسیون اتاق مدیر

طراحی اتاق مدیریت

در بیشتر کسب و کارها و محیط های اداری و شرکت ها، اتاق مدیریت از حساسیت زیادی برخوردار است. مدیر، ساعت های زیادی را در اتاق خود سپری می کند و نیاز دارد در آن:

  • فضایی برای دخیره سازی لوازم شخصی
  • فضایی برای استراحت

داشته باشد. اما به غیر از آن، ایجاد یک سالن کنفرانس یا میز مشاوره و پذیرایی از مهمانان و… در آن ضروری است. دکوراسیون اتاق مدیر اغلب شیک تر از قسمت های دیگر است و در آن از آیتم های دکوراتیو مانند آکواریوم، کتابخانه و…. بهره برده می شود.

انتخاب کاغذ دیواری و رنگ دیوار

انتخاب رنگ دکور اداری

کاعذ دیواری و رنگ دیوار، بستگی زیادی به نوع کار دارد. معمولا توصیه کارشناسان این است که از رنگ هایی خنثی استفاده شود تا تکراری و خسته کننده نشود. با این حال، بسته به اینکه چقدر در کار نیاز به تمرکز و سخت کوشی وجود دارد، می توان از رنگ های محرک نیز استفاده کرد. اما نباید تمام فضا به گونه ای باشد که فقط رنگ های بولد و نمایان دیده شود.

طرح کاغذ دیواری نیز باید ساده باشد تا موجب حواس پرتی نباشد. کاغذ دیواری ها با رنگ های خود می توانند بازتاب دهنده نور و روشنایی هم باشند. پس بهتر است به غیر از یک سری بخش های خاص در سبک های مختلف، از انتخاب رنگ و طرح تیره در آنها خودداری شود.

انتخاب کفپوش اداری

در اداره ها و محیط های کاری و تجاری، مهمترین نکته در انتخاب کفپوش، کیفیت آن است. بهترین کفپوش، یک کفپوش ساده است که به راحتی تمیز می شود و نور محیط را کاهش نمی دهد. در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک، می توان از کفپوش های طرح دار و لوکس نیز استفاده کرد.

نورپردازی و سقف دکوراسیون اداری

فضای سبز در دکور اداری

یکی از مهمترین آیتم ها در طراحی دکور اداری، سقف و نورپردازی آن است. محیط اداری باید یک محیط روشن باشد و به هیچ عنوان نباید کمبود نور در آن احساس شود. هر چه میزان نور بیشتر باشد، افزایش توجه و تمرکز را در پی خواهد داشت. مدل طراحی و شکل سقف در محیط های اداری نیز بر اساس همان سبک های انتخابی برای آن تعیین می شود.

در دکوراسیون کلاسیک، معمولا از لوسترهای بزرگ استفاده می شود و در دکور صنعتی، از چراغ ها و پروژکتورهای بزرگ با نور زیاد. اما در دکوراسیون مدرن، سقف شکلی ساده دارد و نورپردازی و چراغ های پرنور را در خود به شکل مخفی یا کار شده در سقف به همراه دارد.

اهمیت پنجره در دکوراسیون اداری

پنجره در دکور اداری

پنجره ها یکی از اجزای اصلی و مهم در طراحی دکور اداری محسوب می شوند، زیرا نقش اساسی در افزایش بازدهی و راندمان کارکنان یک محیط اداری را بر عهده دارند. شاید فکر کنید به خاطر افزایش نور محیط، البته که درست است زیرا در محیط های اداری و آموزشی، وجود نور طبیعی باعث افزایش هوشیاری می شود. اما این بخش، یک موضوع مهم دیگر را نیز به محیط کاری اضافه می کند و آن ورود هوای پر از اکسیژن و تهویه هواست.

اگر در یک محیط کاری و اداری، پنجره وجود نداشته باشد، بهتر است با نورپردازی مناسب و همین طور بهره گیری از گیاهان طبیعی با برگ های پهن و اکسیژن ساز، کمبود این آیتم ضروری تا حدی جبران شود. اما طراحان بزرگ و حرفه ای، مشاوره های دقیق تری را برای متقاعد کردن کارفرماها ارائه می دهند تا رضایت دهند تا تغییراتی را در بدنه ساختمان ایجاد کنند مانند:

  • ساخت یک سقف شیشه ای بازشو رو به آسمان
  • خراب کردن یکی از دیوارها و ایجاد یک دیوار شیشه ای پنجره دار پرنور و روشن
  • و…

 

انتخاب بهترین تیم طراحی و اجرای دکور اداری در تهران – با بهترین قیمت

متال وود

 

تیم متال وود، سال هاست که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی و اجرای دکور اداری و همچنین دکور فروشگاه و مغازه فعالیت می نماید و یکی از بهترین و متعهدترین تیم های تخصصی در این زمینه را دارد. با توجه به سابقه و میزان رضایت کارفرمایان از مجموعه متال وود، خیالتان از بابت قیمت، کیفیت، تخصصی بودن طراحی و اجرا و انجام تعهدات مربوطه، به طور کامل راحت خواهد بود.

  • کیفیت، تجربه و تخصص در طراحی و اجرا
  • سرعت و دقت عمل
  • تعهد و جلب رضایت کارفرما

3 عامل موفقیت “متال وود” می باشد که باعث شده همواره به یک گزینه بسیار عالی از نظر کارفرمایان برای پروژه های بازسازی، نوسازی و طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و اداری تبدیل شود.

تماس و مشاوره رایگان با بهترین تیم طراحی دکور اداری و دکور فروشگاه و مغازه در تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *